niedziela, 22 maja 2011

Seria Niefortunnych Zdarzeń Lemony Snicket

Czytaliście któryś z tomów Serii Niefortunnych Zdarzeń? Mam nadzieję, że tak, ponieważ ja właśnie kończę szósty i jak na razie nie zawiodłam się na żadnej z tych części.

Seria opowiada o trójce rodzeństwa: Wioletcie, Klausie i Słoneczku, którzy w swoim niezbyt długim życiu doświadczyli już wiele zmartwień i okrutności ludzkiej.

Wszystko zaczęło się od wielkiego pożaru domu. Rozpoczął się, kiedy dzieci wyszli na plażę. Niestety rodzice zostali w środku...

Po tym zdarzeniu dzieci zostały oddane pod opiekę niejakiego Hrabiego Olafa, jednak jemu nie zależało na ich dobru. Chciał tylko zagarnąć wielki majątek, jaki zostawili sierotom rodzice. Dążąc do swojego celu potrafił nawet narazić życie rodzeństwa i swoich współpracowników.

Po nieudanej próbie zagarnięcia majątku przez Hrabiego Olafa, dzieci zostały przeniesione do nowego opiekuna, a potem do następnego i następnego. Gdzie by się nie znajdowały, Olaf zawsze ich znajduje. Pojawia się doskonale przygotowany, zawsze zamaskowany tak, że nikt (oprócz oczywiście trójki sierot) nie jest w stanie go rozpoznać. Ponieważ opiekunowie nigdy im nie wierzą, że ten zazwyczaj miły pan tak naprawdę jest Hrabią Olafem, sami muszą obmyślać plan ucieczki przed prześladowcą i sami wcielać go w życie. Doskonale im to wychodzi, jednak nigdy nie udaje im się raz na zawsze go pozbyć.

Każdy z tomów Serii Niefortunnych Zdarzeń to doskonała lektura na pochmurny wieczór. Książki napisane są bardzo lekkim językiem, szybko się czytają. Jest to lektura wręcz banalna, jednak czyta się bardzo przyjemnie. Ponieważ została ona napisana z myślą o młodszych czytelnikach, nie wymaga od nas większego myślenia (jedynie przemyślenia nad ciężkim losem tych sierot). Polecam ją wszystkim: i dużym i małym. Naprawdę warto przeczytać chociaż jeden tom tej serii.

Moja ocena: 7/10

Na podstawie tych książek nakręcono również film. Tutaj kilka fotek:





7 komentarzy:

  1. Muszę się przyznać, że film mnie zachęcił do przeczytania tych książek i na pewno kiedyś to zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, nie słyszałam nigdy o tej serii, ale skoro film powstał, musi coś w tym być. Jim Carrey gra, więc duży plus :) Po książeczki pewnie sięgnę, jeśli je dopadnę

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale oglądałam film, więc za przeczytanie może też się kiedyś zabiorę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałam przeczytać i na pewno to zrobię;)
    zapraszam:
    http://mojerecenzjeksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś mnie do nich nie ciągnie... :D
    Ale jeśli trafię to przeczytam!

    Zapraszam do mnie: ksiazkowe-szalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uwielbiam te książki.13 tomów mam za sobą.Śnił mi się po nocach Hrabia Olaf nawet:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam wszystkie częsi i ta książka jest super! :)
    Polecam ją przeczytać przed obejrzeniem filmu, ponieważ jak zobaczyliśmy film to wiemy co będzie się działo i podczas czytania mniej sobie wyobrażamy :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń