środa, 24 sierpnia 2011

"Wybór" Nicholas Sparks

Każdy z nas na co dzień musi dokonywać pewnych wyborów. Chociaż, gdy jesteśmy dziećmi, wybierają za nas rodzice, już po ukończeniu szkoły podstawowej musimy podjąć decyzję, jakie gimnazjum wybrać. Pamiętam jak dziś swój pierwszy, wtedy trudny dla mnie wybór. Było to w piątej klasie szkoły podstawowej. Dostałam się wtedy do finału pewnego konkursy przedmiotowego, jednak w tym samym czasie miała odbyć się wycieczka, na którą zawsze chciałam pojechać. Jaki by nie był mój wybór, nie miał zaważyć on na moim życiu, a tym bardziej na życiu drugiej osoby. A co jeśli ktoś musi dokonać właśnie takiego wyboru? „Wybór” jest to kolejna książka Nicholasa Sparksa jaką miałam okazję przeczytać i kolejna, która absolutnie mnie nie zawiodła.

Gabby to dziewczyna, która właśnie zaczęła układać sobie swoje życie. Usamodzielniła się, kupiła własny dom, a co najważniejsze ma dobrą pracę i kochającego chłopaka. Jednak od czasu, kiedy przez przypadek poznała swojego sąsiada, jej życie wywróciło się do góry nogami. I tu jak się domyślacie, bohaterka musiała dokonać wyboru. Nie jest to jednak ta najważniejsza decyzja, o której pisałam we wstępie. Nie chcę jednak wyjawiać więcej, bo wiem jaką miałam radość z czytania tej książki, kiedy nie znałam jej treści.

Powieść składa się z dwóch części. W pierwszej opisane są losy bohaterów przed spotkaniem, a także ich poznawanie się nawzajem. Akcja drugiej części dzieje się jakieś dziesięć lat później. I właśnie wtedy padnie ten jakże ważny dla bohaterów wybór…

Jak już napisałam, książka mnie nie zawiodła. Nie zachwyciła mnie jednak od samego początku. Czytając pierwsze strony książki pomyślałam, że nie będzie to dobra powieść. Bardzo się jednak myliłam , a autor udowodnił mi to bardzo szybko. Jest to powieść bardzo dobrze napisana, zresztą tak samo, jak reszta książek Nicholasa Sparksa. W każdej używa podobnego języka, więc ta powieść na pewno przypadnie do gustu wszystkim fanom tego autora. Z pewnością i ja dołączam do tego zacnego grona. Książka absolutnie dobra i absolutnie nieprzewidywalna. Serdecznie polecam.

Moja ocena: 9/10

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam niestety książek Sparksa, jednak mam nadzieję, że za jakiś czas po jakąś sięgnę, np. zacznę od ''Wyboru''. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę poznać tę książkę bliżej. Ciekawa i zachęcająca recenzja:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię Sparksa, jednak tej książki jeszcze nie czytałam. Muszę to jak najszybciej nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam tylko podsumowanie, bo niedługo mam zamiar sięgnąć po jakąś książkę Sparks'a i ta jest wśród nich. Jednak skoro całkowicie nie zachwyca, to może się wstrzymam i zacznę od czegoś innego tego autora.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. No cóż, czytałam tylko jedną książkę Sparksa "I wciąż ją kocham", ale byłam do niej uprzedzona od samego początku i raczej nie przypadła mi do gustu. Myślę że ta propozycja powinna mi się spodobać - lubię kiedy akcja obejmuje czas przed spotkaniem głównych bohaterów i w kilka lat po tym jak się poznali :) Chcę jeszcze dodać, że masz tutaj prześliczny szablon!

    PS. Jeśli mogę coś zaproponować, zapraszam do udziału w projekcie: rozmawiajmy.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam czytać tę książkę, ale z powodu natłoku wydarzeń i terminu w bibliotece, oddałam niedokończoną ;/ Żałuję i mam nadzieję, że kiedyś do niej wrócę, bo skończyłam zaledwie na początku...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Sparksa, tę książkę czytałam stosunkowo niedawno i śmiało mogę ją równeż polecić :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ale mnie zaciekawiłaś tą recenzją. Muszę ją zdobyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. tyle ludzi zachwala Sparksa, że muszę się w końcu za niego zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sparks jest moim ulubionym autorem. A recenzowana przez ciebie książka jest jedną z niewielu w jego dorobku których jak dotąd nie miałam okazji przeczytać. Jednak widziałam ją w księgarni. A po twojej recenzji już wiem że muszę ją mieć ;) Pozdrawiam! skarbnicaksiazek.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdy nastąpiłam moda na Sparksa i na blogach aż roiło się od jego powieści sięgnęłam po "Ostatnią piosenkę". Niestety na tej książce się zatrzymałam. Jednak jak tylko znajdę okazję, chętnie pogłębię znajomość z książkami tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie musze przeczytac tą książke.Zreszta tak jak wszystkie autorstwa Sparksa.

    OdpowiedzUsuń