środa, 23 listopada 2011

"Rusz głową" Gareth Moore


Geniusz, jak napisano w wikipedii, jest to osoba nieprzeciętnie utalentowana. Często mówi się tak o ludziach, którzy już z takimi zdolnościami się urodzili, ale czy można stać się geniuszem przez na przykład codzienne ćwiczenie swojego umysłu? Aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie, sięgnęłam po książkę pod tytułem "Rusz głową".

„Każdego dnia zaledwie przez 10 minut ćwiczysz swój mózg! I nim się obejrzysz… staniesz się geniuszem”*

Jak widać opis na okładce obiecuje wiele. Z niecierpliwością więc zabrałam się za czytanie wstępu. Jest on pełny wskazówek dotyczących rozwiązywania zadań. Chociaż starszym mogą wydawać się one oczywiste, dzieci na pewno z nich skorzystają. Dalsza część książki to niezwykły zbiór zadań, łamigłówek i najróżniejszych szarad, który przygotował dla nas pan Gareth Moore.

Muszę przyznać, że chociaż wiekiem wykraczam już poza grupę, dla której pozycja została przygotowana, bardzo chętnie zabrałam się za rozwiązywanie zadań. Są one bardzo różnorodne-w zbiorze znajdują się zarówno łamigłówki sudoku, jak i wykreślani, krzyżówki i inne zagadki logiczne. Wszystkie przerobiłam z wielką chęcią i naprawdę bardzo miło spędziłam przy nich czas.

„Rusz głową!” to książka przygotowana z myślą o dzieciach w wieku około 6 do 12 lat. Myślę jednak, że ci trochę starsi także miło spędzą przy niej czas. Zagadki nie są trudne, jednak wymagają od nas logicznego myślenia. Pozycja ta może być doskonałym prezentem dla dzieci, które posiadają zdolności matematyczne lub po prostu matematykę lubią. Sama jestem typowym umysłem ścisłym i gdybym dostała „Rusz głową!” jakieś pięć lat temu, byłabym tą książką zachwycona.

Czy rozwiązując codziennie zaproponowane w tej książce zadania można stać się geniuszem? Chociaż wydaje mi się, że stwierdzenie to jest głęboko na wyrost, pozycję serdecznie wszystkim dzieciom polecam.

Moja ocena: 8,5/10


*cytat pochodzi z okładki książki „Rusz głową”

                          Książkę dostałam od portalu nakanapie.pl za co serdecznie dziękuję.


7 komentarzy:

  1. Książka w sam raz dla mojej sis, jeszcze mieści się w grupie docelowej :) Dobrze, że powstają takie poradniki dla dzieci, w tym wieku trzeba wytężać główkę ile tylko się da:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, jestem już trochę za "duża". A szkoda, bo jestem zdecydowanym ścisłowcem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że jakoś nie ciągnie mnie do tej książeczki, choc może i jest całkiem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka może nie dla mnie, ale wiem komu mogę ją polecić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka raczej nie jest dla mnie. Niemniej, jeżeli znajdzie się delikwent, tudzież będę musiała kupić prezent siostrzeńcowi, to z chęcią wybiorę tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam nikogo w rodzinie w tym przedziale wiekowym, by móc polecić tę książkę, ale i tak wierzę,że znajdzie ona swoich wiernych czytelników, bo zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń